My Dream Shop 48x100

Got the Nav lights mounted on the hand rails. Mounted the Tv mounted for Movie night with the wife but the kids were enjoying some cartoons in the shop. we had like 5-6 inches of snow and riding in the gator but that damn wind was so cold the wife suggested cardboard doors since the gator does have heat. and they weren't $3k (John Deere's prices)
 

Attachments

  • 20240111_124911.jpg
    20240111_124911.jpg
    411.7 KB · Views: 0
  • 20240111_124913.jpg
    20240111_124913.jpg
    523.6 KB · Views: 0
  • 20240113_225351.jpg
    20240113_225351.jpg
    301.9 KB · Views: 0
  • 20240113_225354.jpg
    20240113_225354.jpg
    465.3 KB · Views: 0
  • 20240113_225705.jpg
    20240113_225705.jpg
    458.2 KB · Views: 0
  • 20240116_203322.jpg
    20240116_203322.jpg
    468 KB · Views: 0
  • 20240115_143443.jpg
    20240115_143443.jpg
    418.8 KB · Views: 0
  • 20240113_225709.jpg
    20240113_225709.jpg
    437.3 KB · Views: 0
Looks good, Chase. You have a beautiful family. Movie nights in the loft are going to be warm in the summer.
 
Looks good, Chase. You have a beautiful family. Movie nights in the loft are going to be warm in the summer.
Thank you Sir
Yea thats what fans are for :lolly::lolly:

I got the navigational lights wired up and working. I also pulled da 100amp service panel to the other side of the shop so it would be easier to supply that side of the shop with power. Also added power to another flood light between the shop doors outside.
 

Attachments

  • 20240116_210304.jpg
    20240116_210304.jpg
    234.6 KB · Views: 0
  • 20240118_223206.jpg
    20240118_223206.jpg
    347.5 KB · Views: 1
  • 20240117_195308.jpg
    20240117_195308.jpg
    547.3 KB · Views: 1
  • 20240117_195249.jpg
    20240117_195249.jpg
    253.7 KB · Views: 1
  • 20240117_195218.jpg
    20240117_195218.jpg
    503.2 KB · Views: 0
  • 20240116_210306.jpg
    20240116_210306.jpg
    119.6 KB · Views: 0
  • 20240116_210309.jpg
    20240116_210309.jpg
    225 KB · Views: 0
Last edited:
Shop is looking great! I really like the navigation lights given your occupation. You probably already know this but there are boxes with knockouts made for corrugated metal siding. I can’t remember where I bought mine but here is what I’m talking about. https://hubbellcdn.com/ohwassets/HCI/RACO/Literature/RA-420.pdf

Thank you I have had them for probably about 5 years now just couldn't figure where I wanted them placed. Next to figure out is where i want to put the pistons and connecting rod from the ship
I have not seen them before. It would have been nice before I spent a small fortune on electrical parts.

Here is another pic of the nav lights.
I have been wanting a newer lathe similar to the one I use at work. Also one that was tighter and I could use to cut threads with. Not to mention having a independent 4 jaw chuck so out with the summit lathe and in with the jet. Shelby autographed the olde one when is was against the shop wall I found this signature after I moved it.
 

Attachments

  • 20240119_161538.jpg
    20240119_161538.jpg
    467 KB · Views: 0
  • 20240120_172929.jpg
    20240120_172929.jpg
    309.2 KB · Views: 0
  • 20240120_175130.jpg
    20240120_175130.jpg
    298.8 KB · Views: 0
  • 20240119_173507.jpg
    20240119_173507.jpg
    385.7 KB · Views: 0
  • 20240118_223209.jpg
    20240118_223209.jpg
    609 KB · Views: 0
The new lathe came with almost everything Except a bigger quick change tool post. So I machine my old one to fit the new one. Then got it all setup in its new home.
 

Attachments

  • 20240119_174301.jpg
    20240119_174301.jpg
    280.1 KB · Views: 0
  • 20240119_174259.jpg
    20240119_174259.jpg
    350.8 KB · Views: 0
  • 20240119_174258.jpg
    20240119_174258.jpg
    400.9 KB · Views: 0
  • 20240119_174251.jpg
    20240119_174251.jpg
    194.5 KB · Views: 0
  • 20240119_174249.jpg
    20240119_174249.jpg
    202.7 KB · Views: 0
  • 20240119_174305.jpg
    20240119_174305.jpg
    389.7 KB · Views: 0
  • 20240119_174344.jpg
    20240119_174344.jpg
    370.6 KB · Views: 0
  • 20240122_235813.jpg
    20240122_235813.jpg
    380.9 KB · Views: 0
  • 20240122_235808.jpg
    20240122_235808.jpg
    353.8 KB · Views: 0
  • 20240121_132854.jpg
    20240121_132854.jpg
    302.5 KB · Views: 0
wow..thats sweet..id post some of my shithole but i aint gonna muck up yer thread...it aint nothing compared to this monster tho
 
There is something slightly therapeutic about doing your own electrical work.

Nice score on the Jet lathe. IF you ever have the change to use a Emco tool room lathe, do it. They are very accurate and tight for their size. I'm always on the hunt for a decent one. My old LaBlonde is just a rough out lathe.
 
yea..all i had was welding gloves and a rubber mat,,i was careful but a little concerned..Gage was pretty worried tho...
 
Only takes 1/10th of an amp to kill ya. Working with 4/0 isn't any different than working a light switch in the house hot. Just bigger sparks when it hits the can. Unless you get across both hot legs of the 4/0. 240 VAC hits way harder. ;)
 
yea well..im not permitting the job...cant afford that and pay someone to do the work to code. my lineman buddy was sick that was gonna do the disconnect for me...his buddy wouldnt answer is phone so....gotta do what ya gotta do.
i know it isnt the best scenario but wtf ya gonna do..i mean a permit here is over a grand...and then inspections..codes....goddam nosey cty fuckers wanna see everything. cant be home for that i work 35 mi away. then i gotta hire an elec to do the work..another 5 grand ..i wouldnt have shit if i paid fuckers to do everything legal like
 
yea well..im not permitting the job...cant afford that and pay someone to do the work to code. my lineman buddy was sick that was gonna do the disconnect for me...his buddy wouldnt answer is phone so....gotta do what ya gotta do.
i know it isnt the best scenario but wtf ya gonna do..i mean a permit here is over a grand...and then inspections..codes....goddam nosey cty fuckers wanna see everything. cant be home for that i work 35 mi away. then i gotta hire an elec to do the work..another 5 grand ..i wouldnt have shit if i paid fuckers to do everything legal like
Yeah I get it man, there's ways around shit though. I'm sure Jory coulda gave you an idea on a work around to getting your power off without permits, or post it up on here shit. That's a big fuse out on that pole, by the time that thing pops you'll be burnt up and we won't have nobody to fuck with on here anymore.
 
wow..thats sweet..id post some of my shithole but i aint gonna muck up yer thread...it aint nothing compared to this monster tho
Thank your Sir

Very nice.
Thanks
There is something slightly therapeutic about doing your own electrical work.

Nice score on the Jet lathe. IF you ever have the change to use a Emco tool room lathe, do it. They are very accurate and tight for their size. I'm always on the hunt for a decent one. My old LaBlonde is just a rough out lathe.
You are not lying I don't know why that is but it is so Therapeutic. I have used one they are nice but this one was in my price range. this one is a 13x40 only draw back is its a belt drive instead of gear.

i hooked my 200 amp service in hot over the weekend cuz im shady as fk
Spicy
 
Top